Podczas Mazowieckiego Tygodnia Bezpieczeństwa uczniowie SP4 angażowali się w propagowanie bezpiecznych zachowań na drodze oraz ostrzegali przed niewłaściwymi postawami uczestników ruchu drogowego. Efektem działań są krótkie filmiki edukacyjne w całości stworzone przez zaangażowanych w projekt ósmoklasistów.
MAZOWIECKI TYDZIEŃ BEZPIECZEŃSTWA
Wiosna to pora roku, która sprzyja wyjazdom, podróżom, wędrówkom i innym aktywnościom w plenerze. Wszyscy chętnie korzystamy z ładnej pogody i spędzamy czas na świeżym powietrzu. Okres ten, w którym obserwujemy wzmożony ruch samochodowy, rowerowy i pieszy, sprzyja refleksji nad szeroko pojętym bezpieczeństwem. Dlatego też Wojewoda Mazowiecki wraz z Mazowieckim Kuratorem Oświaty zaplanował w dniach 13–20 maja br. Mazowiecki Tydzień Bezpieczeństwa.
2Uczniowie klasy 3a wzięli udział w tym projekcie. Wykonali makietę oraz znaki drogowe na ta temat ruchu drogowego oraz wybrały się na wycieczkę po mieście. Celem wycieczki było utrwalenie wiedzy wśród uczniów na temat obowiązujących zasad bezpieczeństwa na ulicy i w mieście, a także wdrażanie dzieci do obowiązku ich przestrzegania.
Lato w mieście 2023
W Szkole Podstawowej Nr 4 na ul W. Sławka 9 organizowane będzie w terminie od 17.07.2023 do 04.08.2023 r.
Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest w oparciu o zgłoszenie – rejestrację w elektronicznym systemie pod adresem: warszawa-latowmiescie.pzo.edu.pl
Warunkiem przyjęcia dziecka na Akcję jest dokonanie wpłat:
Żywienie: 43 1020 1055 0000 9202 0504 2512 (20 zł za dzień)
Opieka: 76 1030 1508 0000 0005 5030 3078 (30 zł za dzień)
Organizacja dnia:
7.00 - 9.00 - dyżur
9.00 - 15.00 - zajęcia właściwe
15.00 -17.00 - dyżur
Podcast " Klucz do czytania" odc.2
Zapraszamy do odsłuchania odc. 2. zrealizowanego przez uczniów zaangażowanych w projekt Erasmus+ "The Key to reading".
Tematem dzisiejszego odcinka jest "Książka, która zmieniła moje życie".
Rozmawiają Bruno Jaworski kl. 7a oraz Szymon Włodarski z kl. 6a.
Życzymy miłego słuchania.
Podcast
Uczniowie, którzy biorą udział w projekcie Erasmus + "Key to Reading" mieli za zadanie stworzyć podcast. W najbliższych dniach będziemy prezentować kolejne odcinki podcastu. Były one nagrywane w profesjonalnym Studiu Inżynierska.
Dziś zapraszamy do odsłuchania 1. odcinka podcastu :
"Dlaczego warto czytać książki?" Rozmawiają Ula Wilamowska z kl. 7a i Ala Stępień z kl. 6a
Życzymy miłego słuchania.
Mistrzostwa Dzielnicy w Ringo
10 maja w naszej szkole odbyły się Mistrzostwa Dzielnicy Ursus w Ringo dla roczników 2008, 2009. Naszą szkołę reprezentowały najlepsze zawodniczki: Magda Kałużna (z klasy 8e), Oliwia Romanek (z klasy 8e), Mai Nguyen (z klasy 8b) i najlepsi zawodnicy: Jakub Stawiarz ( z klasy 8a), Krzysztof Kaźmierski (z klasy 8a), Wiktor Góra (z klasy 7b) wyłonieni podczas Mistrzostw Szkoly. Nasza reprezentacja po zaciętej walce zajęła 2. miejsce. W organizacji zawodów pomagali: Aneta Pułtorak z klasy 8e - sekretarka zawodów oraz Igor Barwinski z klasy 8e, sędzia liniowy. Nasze uczennice i uczniowie spisali się na medal. Gratulujemy.
Konkurs ekologiczna zabawka
Uczniowie klas 0 mogli wziąć udział w konkursie "Ekologiczna zabawka". Celem konkursu było propagowanie recyklingu - powtórnego wykorzystania przedmiotów. Przedstawiamy laureatów, dla których nagrody zostały ufundowane przez Radę Rodziców.
12
Apel z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja
3 maja – cóż to za data? Dla setek młodych ludzi to jedna z wielu nic nie znaczących uroczystości. Dziś żyjąc w zawrotnym tempie, neguje się wszelkie wartości, nudzą uroczystości, apele, rocznice, święta. Ale czy tak musi być? Przecież naród, który nie zna swojej przeszłości, umiera i nie buduje przyszłości.
111Uczniowie klas 6c i 6d w piątek 28 kwietnia podczas uroczystego apelu z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja przybliżyli ważne wydarzenie w historii Polski. Wszyscy obecni na sali widzowie w skupieniu i z powagą obejrzeli przygotowany montaż słowno-muzyczny, który nagrodzono gromkimi brawami.
Wręczenie nagród w szkolnym konkursie literackim
W piątek 28 kwietnia odbyło się wręczenie nagród w szkolnym konkursie literackim "Czwórki świat za sześćdziesiąt lat".
14Zwyciężczyniami konkursu na opowiadanie, którego akcja dzieje się w naszej szkole w roku 2082 zostały:
I miejsce: Małgorzata Okoń, klasa 6B
II miejsce: Hanna Niezgoda, klasa 6A
III miejsce: Dominika Rychlak, klasa 8E
Serdecznie gratulujemy!
Cisza! Trwa nagranie podcastu.
The Key to Reading, czyli Klucz do Czytania, to kolejny projekt w ramach Erasmus+, w którym bierze udział nasza szkoła. W piątek 21 kwietnia trzynastu zakwalifikowanych do drugiego etapu projektu uczniów, dzięki uprzejmości pana Marcina Witkowskiego ze Studia Inżynierska, w serdecznej i przyjaznej atmosferze nagrało opracowane przez siebie podcasty.
24Czas poświęcony na przygotowania (pod bacznym okiem opiekunek grup) przyniósł wymierne efekty w postaci sprawnie przeprowadzonych rozmów okraszonych żartami i salwami śmiechu. Do studia, razem z prowadzącymi, pojchali również zaproszeni goście...
Efekty ciężkiej, ale bardzo satysfakcjonujacej pracy zostaną udostępnione już niedługo...
Tymczasem zapraszamy na fotorelację.
Studio Inżynierska serdecznie dziękujemy za przyjazną, jedyną w swoim rodzaju, atmosferę podczas nagrań i poświęcony nam czas!
Akcja "Żonkile"
19 kwietnia przypada 80. rocznica wybuchu powstania w getcie warszawskim – największego zbrojnego zrywu Żydów podczas II wojny światowej, a zarazem pierwszego powstania miejskiego w okupowanej Europie.
Nasza społeczność po raz pierwszy bierze udział w akcji społeczno-edukacyjnej "Żonkile", którą organizuje Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Nasi uczniowie zapoznają się z symbolem żonkila, który od 80 lat jest wspomnieniem wybuchu powstania w getcie warszawskim.
21
Rowerowy Maj w SP4
Drodzy Rodzice i Opiekunowie,
serdecznie zapraszamy do aktywnego włączenia się w tegoroczną edycję kampanii społeczno-edukacyjnej Rowerowy Maj. Zasady udziału w kampanii są proste: przez cały maj zachęcamy uczniów szkół podstawowych, aby codziennie docierali do swoich placówek w sposób aktywny – na rowerze lub hulajnodze (z wyłączeniem hulajnóg elektrycznych). Zakładamy, że dystans, który mają przejechać uczniowie to co najmniej 500 metrów. Może to być dla rodziców idealna okazja, by zostawić samochód w garażu i pokonać aktywnie z dzieckiem całą drogę lub przynajmniej jej część (gdy odległość nie pozwala na całkowitą rezygnację z „4 kółek”).
W zamian za aktywną podróż uczestnicy otrzymują dwie naklejki: jedną do rowerowego dzienniczka, drugą na wspólny plakat. Najaktywniejsze klasy nagradzamy w formie wycieczek lub warsztatów. Aktywni uczestnicy także są wyróżniani – otrzymują zniżki i darmowe wejściówki do partnerujących kampanii centrów rozrywki i edukacji. Z każdej indywidualnej nagrody ufundowanej przez Partnera można skorzystać 1 raz – zasady realizacji nagród są opisane w dzienniczku oraz na stronie internetowej:http://rowerowymaj.eu/warszawa-2023/.
W czerwcu planowany jest piknik w zielonej przestrzeni Parku im. Z. Herberta na Bielanach, gdzie po wspólnym przejeździe rowerowym oficjalnie zakończymy kampanię, wręczymy dyplomy i puchary dla najaktywniejszych warszawskich placówek oraz zapewnimy liczne atrakcje dla najmłodszych.
Rowerowy Maj to nie tylko nagrody. Kampania wpływa przede wszystkim na kształtowanie pozytywnych nawyków transportowych, promuje zdrowy styl życia, wspiera samodzielność dzieci, zasady zdrowej rywalizacji i gry "fair play". Każda rowerowa aktywność zwiększa szansę na zdobycie nagrody indywidualnej, jak i klasowej. Dążenie do wspólnego celu zacieśnia relacje między uczniami, wzmacnia koleżeństwo i umiejętności pracy zespołowej.
Rowerowy Maj to też idealne wydarzenie, by rozwinąć szkolny wolontariat - Niezbednik_Wolontariusza.pdf. Zachęcamy starszych uczniów, ale też Państwa, do działań na rzecz szkolnej społeczności i budowania sieci bezinteresownego wsparcia zarówno na okoliczność majowej kampanii, jak i wszystkie inne szkolne wydarzenia.
Aby dzieci mogły aktywnie i bezpiecznie uczestniczyć w Rowerowym Maju, konieczne jest ich właściwe przygotowanie oraz wspieranie ich zaangażowania. Rola rodziców/opiekunów jest więc kluczowa w powodzeniu kampanii. To na Was spoczywa decyzja o uczestnictwie, ale również właściwe przygotowanie dzieci i sprzętu. Sprawny jednoślad, wspólne wybranie najbezpieczniejszej drogi do szkoły i przejechanie trasy, omówienie zasad uczestnictwa w ruchu drogowym, to podstawa. Niemniej ważna jest sama postawa dorosłych. Warto przynajmniej podczas kampanii zamienić samochód na rower i towarzyszyć dziecku w drodze do szkoły, czy samemu wybrać aktywne formy przejazdu do pracy – najlepiej, gdy przykład idzie z góry, a nawyki transportowe kształtują się u dzieci przez modelowanie.
Zachęcamy do zapoznania się z Informatorem dla rodzica aktywnego dziecka, który opracowaliśmy dla Państwa Informator_Rodzica_RM_2023.pdf, by między innymi odświeżyć wiedzę dotyczącą obowiązujących przepisów prawa w zakresie poruszania się najmłodszych w ruchu drogowym i podpowiedzieć kilka rozwiązań użytecznych w trakcie trwania kampanii i w codziennych, głównie rowerowych aktywnościach.
Zachęcamy także do zapoznania się regulaminem kampanii:Regulamin_kampanii_Rowerowy_Maj_2023.pdf. Klauzula_informacyjna_dot._przetwarzania_danych_osobowych.pdf
Liczymy na Państwa zaangażowanie i życzymy pięknego, aktywnego Rowerowego Maja.
Wersja ukraińska:
Informator_Rodzica_RM_2023_ukr.pdf
Regulamin_kampanii_Rowerowy_Maj_2023_w_Warszawie_-_wersja_ukrainska.pdf
Klauzula_informacyjna_dot._przetwarzania_danych_osobowych.pdf
Wyniki dzielnicowego etapu 46. Konkursu Recytatorskiego WARSZAWSKA SYRENKA
31.03.2023 roku odbył się koncert laureatów 46. Konkursu Recytatorskiego Warszawska Syrenka, podczas którego ogłoszono wyniki eliminacji dzielnicowych konkursu. Nasi uczniowie odnieśli w tych eliminacjach niemałe sukcesy w kategorii klas 0-3:
II miejsce Przemysław Kamecki z kl.3c
III miejsce Mirosława Kamecka z kl. 1b ; Wyróżnienie Zofia Zembrowska z kl. 2c
Serdecznie gratulujemy wspaniałych osiągnięć i zachęcamy do udziału w konkursie w przyszłym roku.
Międzynarodowy Dzień Teatru
W naszej szkole 4.04.2023 r. świętowaliśmy Międzynarodowy Dzień Teatru.
6Wszyscy uczniowie, którzy postanowili zagrać dziś wybrane przez siebie role na szkolnej scenie, byli zwolnieni z odpytywania i niezapowiedzianych kartkówek na wszystkich przedmiotach. Po Czwórce kręciło się wiele bajkowych postaci...
Kto zgadnie, jakich mieliśmy gości?
III Dzień Przedsiębiorczości
1 kwietnia w godzinach 10:00-12:00 odbył się w naszej szkole Dzień Przedsiębiorczości, który zorganizowała Rada Rodziców przy współpracy z Samorządem Uczniowskim.
Przedsięwzięcie cieszyło się dużym zainteresowaniem, a młodzi przedsiębiorcy zdobywali nowe, nieznane dotąd doświadczenia. Wielu młodym handlowcom towarzyszyli zaangażowani rodzice.
60To była rozwijająca przygoda. Wszystkim uczestnikom dziękujemy za obecność, a organizatorom i pomocnym nauczycielom za realne wsparcie możliwości rozwoju kompetencji młodzieży szkolnej.
Informator dla ósmoklasistów
Zachęcamy ósmoklasistów oraz rodziców do zapoznania się z najnowszym informatorem na rok szkolny 2023/2024 "Wybierz szkołę dla siebie - technika, szkoły branżowe I stopnia, licea ogólnokształcące" - INFORMATOR 2023/2024
Więcej szczegółowych informacji dotyczących punktów rekrutacji, dni otwartych, zawodów znajduje się w zakładce: doradztwo zawodowe
Projekt badawczy "Dziecięca Przyjaźń"
W szkole kontynuując współpracę z Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego rozpoczynamy nowy projekt badawczy, finansowane przez Narodowe Centrum Nauki.
Do uczestnictwa w projekcie zaproszone zostały dzieci z klas pierwszych, w których uczą się uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego oraz ich nauczycieli. Badanie będzie dotyczyć przyjaźni między dziećmi z i bez niepełnosprawności oraz czynników na nie wpływających. W badaniach analizowane będą zagadnienia dotyczące cech dzieci bez niepełnosprawności i ich znaczenie dla nawiązywania przyjaźni z dziećmi z niepełnosprawnością. Zagadnienie to dotychczas w badaniach naukowych właściwie nie było podejmowane, a jest ono niezwykle ważne dla praktyki edukacyjnej.
Badanie będzie obejmowało uczniów klas I-III (badanie podłużne –zaczynamy badanie, gdy dzieci są w I klasie, a kończymy, gdy są w klasie III), ich nauczycieli i rodziców. W badaniu wykorzystane będą testy, kwestionariusze i obserwację uczniów (które będą dotyczyły interakcji między dziećmi).
Liczymy, że wyniki tych badań wpłyną pozytywnie na jakość edukacji dzieci.
Archiwum Aktualności
- Grudzień 2024
- Listopad 2024
- Październik 2024
- Wrzesień 2024
- Sierpień 2024
- Lipiec 2024
- Czerwiec 2024
- Maj 2024
- Kwiecień 2024
- Marzec 2024
- Luty 2024
- Styczeń 2024
- Grudzień 2023
- Listopad 2023
- Październik 2023
- Wrzesień 2023
- Sierpień 2023
- Czerwiec 2023
- Maj 2023
- Kwiecień 2023
- Marzec 2023
- Luty 2023
- Styczeń 2023
- Grudzień 2022
- Wszystkie