W szkole kontynuując współpracę z Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego rozpoczynamy nowy projekt badawczy, finansowane przez Narodowe Centrum Nauki.
Do uczestnictwa w projekcie zaproszone zostały dzieci z klas pierwszych, w których uczą się uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego oraz ich nauczycieli. Badanie będzie dotyczyć przyjaźni między dziećmi z i bez niepełnosprawności oraz czynników na nie wpływających. W badaniach analizowane będą zagadnienia dotyczące cech dzieci bez niepełnosprawności i ich znaczenie dla nawiązywania przyjaźni z dziećmi z niepełnosprawnością. Zagadnienie to dotychczas w badaniach naukowych właściwie nie było podejmowane, a jest ono niezwykle ważne dla praktyki edukacyjnej.
Badanie będzie obejmowało uczniów klas I-III (badanie podłużne –zaczynamy badanie, gdy dzieci są w I klasie, a kończymy, gdy są w klasie III), ich nauczycieli i rodziców. W badaniu wykorzystane będą testy, kwestionariusze i obserwację uczniów (które będą dotyczyły interakcji między dziećmi).
Liczymy, że wyniki tych badań wpłyną pozytywnie na jakość edukacji dzieci.