•                                                                   

           

          REGULAMIN REKRUTACJI UCZESTNIKÓW

           

          do działań w ramach mobilności ponadnarodowej

          (wyjazdu zagranicznego) w przedsięwzięciu

          Klucz do czytania” 2022-1-IT02-KA210-SCH-000082289, realizowanym w ramach

          programu Erasmus+  Partnerstwa na małą skalę

           

          1

          Postanowienia ogólne

          1. Niniejszy regulamin określa zakres warunków rekrutacji i uczestnictwa w przedsięwzięciu „Klucz do czytania” realizowanym w programu Erasmus+ Partnerstwa na małą skalę. Koordynatorem przedsięwzięcia jest szkoła Istituto Comprensivo Carducci PaolilloVia Egmont, 1 – Via Santuario M.SS. Di Ripalta, 70 71042, Cerignola (Foggia) Italy.

          2. Jednym z partnerów projektu jest Szkoła Podstawowa nr 4 im. Władysława Broniewskiego z siedzibą przy ulicy Walerego Sławka 9, 02-495 Warszawa.

          3. Projekt jest realizowany w okresie 01.09.2022 do 31.08.2023 w tym mobilność edukacyjna 6 uczniów do Włoch.

          4. Grupą docelową projektu są uczniowie klas VI-VIII uczęszczający do Szkoły Podstawowej nr 4 im. Władysława Broniewskiego w Warszawie.

          5. Udział uczniów w projekcie jest bezpłatny.

          6. Ogólny nadzór oraz rozstrzyganie spraw nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie należy do kompetencji Dyrektora szkoły.

          7. Dyrektor szkoły może zlecić wykonywanie poszczególnych czynności koordynatorowi projektu.

           

          2

          Cele projektu

          1. Celem głównym projektu „Klucz do czytania” jest wzrost i rozwój kompetencji kluczowych uczniów klas VI-VIII uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 4 w Warszawie. Dzięki realizacji działań ujętych w projekcie uczniowie nabędą i rozwiną następujące kompetencje: w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej,  osobiste i społeczne, w zakresie uczenia się, kompetencje w zakresie wielojęzyczności oraz kompetencje cyfrowe.

          2. Projekt „Klucz do czytania” zakłada ponadnarodową współpracę uczniów klas VI-VIII Szkoły Podstawowej nr 4 w Warszawie z rówieśnikami z Rumunii, Turcji i Włoch. Uczniowie zwiększą swoją wiedzę na temat przenikania się kultur na wielu płaszczyznach w zakresie języka, literatury, historii i sztuki. Uczniowie nauczą się tworzyć formy audiowizualne, podcasty, zaplanują i zrealizują w szkole strefę ciszy i czytania. Opracują podcasty dotyczące najważniejszych postaci historycznych tworzących Konstytucję 3 maja. Wezmą również udział w mobilności do Włoch, do miasta Cerignola.

           

          3

          Warunki uczestnictwa w projekcie

          1. Osoby uprawnione do udziału w projekcie to uczniowie klas VI-VIII uczęszczający do Szkoły Podstawowej nr 4 w Warszawie w roku szkolnym 2022/2023.

          2. Uczestnik projektu zobowiązany jest poinformować komisję rekrutacyjną o wcześniejszym udziale w mobilności w ramach współpracy w innych projektach z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE). Pierwszeństwo udziału w projekcie mają uczniowie, którzy nie brali udziału we wcześniejszych projektach.

          3. Kandydaci przed przystąpieniem do procesu rekrutacji zapoznają się z całością tekstu niniejszego regulaminu. Przystąpienie do procesu rekrutacji jest równoważne z akceptacją treści regulaminu.

          4. Projekt zakłada rekrutację 15 uczestników, spośród których wybranych zostanie 6 uczestników mobilności.

           

          4

          Zasady i harmonogram rekrutacji dla uczestników

          1. Rekrutacja do projektu przebiegać będzie z uwzględnieniem zasady równych szans, w tym zasady równości płci. Proces rekrutacji niedyskryminujący ze względu na płeć, wiek, rasę, niepełnosprawność czy status społeczny.

          2. Chęć udziału w projekcie uczeń zgłasza poprzez złożenie u nauczyciela geografii podpisanej zgody rodzica na uczestnictwo w rekrutacji do projektu do dnia 17.03.2023 do godziny 10:00.

          3. Proces rekrutacji, mający na celu wyłonienia 6 uczestników mobilności będzie złożony z dwóch etapów:

          - etap pierwszy: wyłonienie spośród wszystkich zgłoszonych uczestników grupy 15 osobowej grupy warsztatowej.

          - etap drugi: wyłonienie spośród 15 osobowej grupy warsztatowej uczestników mobilności.

          4. Rekrutacja ma charakter otwarty. W procesie rekrutacyjnym będą brane pod uwagę następujące kryteria:

           

          PIERWSZY ETAP:

          a) ocena zachowania uzyskana przez ucznia w pierwszym semestrze roku szkolnego 2022/2023.

          b) ocena z języka angielskiego uzyskana przez ucznia w pierwszym semestrze roku szkolnego 2022/2023.

          c) ewentualne uczestnictwo w poprzednich projektach z FRSE.

          d) ocena wypowiedzi pisemnej ucznia na wskazany temat w regulaminie

          e) ocena testu wiedzy ogólnej o Włoszech, historii uchwalania Konstytucji 3 Maja oraz umiejętności porozumiewania się w języku angielskim.

           

          DRUGI ETAP:

          Uczniowie otrzymają zadania, które wpisują się w tematykę projektu. Każde zadanie zostanie wytłumaczone grupie warsztatowej, a także uczniowie zostaną zapoznani z terminami i sposobem ich wykonania. Za wykonanie każdego zadania uczniowie otrzymają punkty. Oceniane będzie zaangażowanie ucznia, obecność na spotkaniach, sumienność w wykonywaniu przypisanych zadań oraz jakość pracy. Po zakończonych działaniach wyłonionych zostanie 6 osób z największą liczbą punktów, które wezmą udział w mobilności. Co ważne wyjściową liczbą punktów dla każdego ucznia są punkty uzyskane w pierwszym etapie rekrutacji.

           

          5. Wypowiedź pisemną wymaganą w pierwszym etapie rekrutacji, napisaną w formie komputerowej uczeń wysyła za pomocą MS Teams na konto nauczyciela koordynatora p. Magdaleny Zagrajek do dnia 19.03.2023

          6. Test o którym mowa w punkcji 4.3e odbędzie się 20.03.2023 o godzinie 7:30

          7. Wyboru uczestników projektu dokonuje komisja rekrutacyjna na podstawie uzyskanych punktów w trakcie całego procesu rekrutacji. O wyborze kandydata decyduje liczba uzyskanych punktów.

          8. Wyniki pierwszego etapu rekrutacji zostaną ogłoszone w formie listy głównej uczestników na stronie internetowej szkoły oraz w gablocie szkoły do dnia 21.03.2023

          9. W przypadku tej samej liczby punktów o kolejności na liście decydować będzie wynik rozmowy kwalifikacyjnej przeprowadzonej z uczniem w języku angielskim.

          10. Wyniki drugiego etapu rekrutacji zostaną ogłoszone w formie listy głównej uczestników na stronie internetowej szkoły oraz w gablocie szkoły do dnia 28.04.2023

          11. Komisja rekrutacyjna sporządza protokół z procesu rekrutacji oraz listę osób rezerwowych, które mogą zastąpić wybranych uczestników projektu w mobilnościach w sytuacjach losowych.

          12. Rekrutację uczniów zainteresowanych udziałem w projekcie przeprowadzi specjalnie powołana komisja rekrutacyjna. W skład komisji wejdą: przewodniczący komisji – dyrektor szkoły, członkowie komisji – nauczyciel historii, nauczyciel języka polskiego, nauczyciel języka angielskiego, koordynator projektu.

          13. Projekt promuje równy dostęp do uczestnictwa poprzez ułatwienie udziału w nim uczniom, którzy ze względu na przeszkody natury ekonomicznej, społecznej, różnice kulturowe lub trudności edukacyjne mają utrudniony dostęp do inicjatyw o podobnym charakterze.

           

          5

          Kryteria rekrutacji uczestników

          1.Szczegółówe kryteria kwalifikacji:

          ETAP PIERWSZY

          a) ocena zachowania uzyskana przez ucznia w pierwszym semestrze roku szkolnego 2022/2023 – za ocenę wzorową uczeń otrzyma 6 punktów, za ocenę bardzo dobrą – 4 punkty, za ocenę dobrą – 2 punkty.

          b) ocena z języka angielskiego uzyskana przez ucznia w pierwszym semestrze roku szkolnego 2022/2023 – za ocenę celującą uczeń otrzyma 6 punktów, za ocenę bardzo dobrą – 5 punktów, ocenę dobrą – 3 punkty, ocenę dostateczną – 1 punkt

          c) za napisanie wypowiedzi pisemnej uczeń będzie mógł otrzymać od 1 do 6 punktów. Uczeń w wypowiedzi pisemnej ma za zadanie umotywować swoją kandydaturę do projektu, opisując co skłoniło go do zgłoszenia, podać przynajmniej 3 argumenty, dlaczego powinien wziąć udział w projekcie. Ma opisać co zyska jako młody człowiek uczestnicząc w przedsięwzięciu, a także co zyska grupa warsztatowa, posiadając ucznia jako jednego z członków.

          Jeden z akapitów ma zostać napisany w języku angielskim. Wypowiedź powinna zawierać od 180 do 200 słów.

          W wypowiedzi pisemnej ocenione zostaną:  układ i przejrzystość prezentowanych treści, poprawność językowa treści, pomysłowość ucznia na zaprezentowanie swojej kandydatury.

          d) Osoby, które nie brały do tej pory udziału w tego typu projektach otrzymają +5 dodatkowych punktów w rekrutacji.

          e) za test wiedzy ogólnej o Włoszech, historii uchwalania Konstytucji 3 Maja oraz umiejętności porozumiewania się w języku angielskim uczeń może uzyskać maksymalnie 20 punktów. Test będzie miał formę zamkniętą z możliwością uzyskania ujemnych punktów.

           

          ETAP DRUGI:

          Za każde zadanie przydzielone przez koordynatora projektu uczeń może otrzymać maksymalnie 5 punktów.  Oceniane będzie zaangażowanie ucznia, obecność na spotkaniach, sumienność w wykonywaniu przypisanych zadań oraz jakość pracy oraz wynik końcowy zadania.

           

          6

          Procedura odwoławcza

          1. Uczestnik ma prawo do złożenia odwołania od wyników rekrutacji w ciągu 3 dni od ogłoszenia wyników naboru.

          2. Odwołanie z uzasadnieniem w formie pisemnej, kierowane do Dyrekcji szkoły, zwierające niezbędne dane ucznia należy złożyć w sekretariacie szkoły w kopercie podpisanej: Odwołanie – Key to reading rekrutacja.

          3. Komisja rekrutacyjna rozpatrzy odwołanie w ciągu 7 dni od dnia otrzymania odwołania.

          4. Po przeprowadzeniu procedury odwoławczej komisja rekrutacyjna opublikuje ostateczną listę uczestników projektu. 

           

          7

          Rezygnacja z udziału w projekcie

          1. Uczeń wybrany do udziału w mobilności zagranicznej ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie w terminie do 7 dni od dnia ogłoszenia wyników rekrutacji.

          2. W przypadku rezygnacji ucznia z uczestnictwa w mobilności rodzic/opiekun prawny jest zobowiązany poinformować szkołę o tym fakcie na piśmie wraz z podaniem przyczyny.

          3. W przypadku rezygnacji ucznia z uczestnictwa w mobilności lub niepodpisania umowy z zakwalifikowanym uczestnikiem na jego miejsce wchodzi kolejna osoba z listy rezerwowej z najwyższą liczbą punktów uzyskanych w procesie rekrutacji.

          4. Rezygnacja ucznia z uczestnictwa w mobilności po poniesieniu kosztów nie jest możliwa poza sytuacjami niemożliwymi do przewidzenia na etapie złożenia Karty zgłoszenia ucznia do mobilności, tj. wystąpienia tzw. „siły wyższej”. Takie przypadki będą zgłaszane do Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji na piśmie przez szkołę i podlegają indywidualnemu rozpatrzeniu przez FRSE.

          5. Lista osób zakwalifikowanych oraz lista rezerwowa będą na bieżąco aktualizowane przez komisję rekrutacyjną.

           

          8

          Obowiązki i prawa uczestników projektu

          1. Uczeń, który przejdzie pierwszy etap rekrutacji oraz jego rodzic/prawny opiekun przed udziałem w mobilności zobowiązani są podpisać  Kartę zgłoszenia ucznia do mobilnościZasady uczestnictwa ucznia wraz z załącznikami. Odmowa podpisania dokumentów jest równoznaczna z brakiem możliwości udzielenia uczniowi wsparcia w ramach projektu.

          2. Szczegółowe warunki uczestnictwa ucznia w projekcie zostaną określone w dokumentach wymienionych w punkcie 1.

          3. Uczestnik projektu zobowiązuje się do:

          a) przestrzegania regulaminu wyjazdu zagranicznego

          b) uczestnictwa w zajęciach przygotowawczych do wyjazdu i wykonywanie zadań, do którego się zobowiązał. Zajęcia będą się odbywać 1-2 razy w tygodniu.

          c) udziału w zorganizowanej mobilności do Włoch

          d) udziału w zajęciach w szkole przyjmującej we Włoszech

          e) promowania projektu wśród społeczności szkolnej i lokalnej oraz na skalę międzynarodową

          f) wypełnieniu ankiet ewaluacyjnych i udostępnienia danych do monitoringu projektu

          g) dzielenia się zdobytą wiedzą i wrażeniami podczas spotkań z innymi uczniami i opiekunami

          h) wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych i udostępnienia wizerunku na potrzeby promocji i upowszechnienia rezultatów projektu.

          4. Do zadań uczestników projektu należy:

          a) wspólnie z opiekunami projektu omówienie i ustalenie zasad współpracy w realizacji projektu

          b) rzetelne i terminowe wypełnianie obowiązków wynikających z przydzielonych zadań

          c) zgodne i zespołowe podejmowanie działań objętych projektem

          d) współpraca z opiekunami projektu i uczniami wchodzącymi w skład zespołu projektowego

          e) przygotowanie, opracowanie oraz publiczna prezentacja produktów końcowych projektu

          5. Ze względu na organizację roku szkolnego zajęcia warsztatowe odbywające się przed wyjazdem mogą być realizowane w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych, np. w soboty.

          6. W przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia 20% zajęć przygotowawczych lub stwierdzenia, że uczestnik nie wywiązuje się z powierzonych mu zadań projektowych, uczestnik ten może zostać skreślony z grupy projektowej, a na jego miejsce powołany kolejny uczeń z listy rezerwowej.

          7. Uczestnik zobowiązany jest do:

          a) bieżącego informowania koordynatorów projektu o wszystkich zdarzeniach mogących uniemożliwić dalszy jego udział w projekcie

          b) bieżącego informowania koordynatorów projektu o zmianie swojego statusu lub danych wskazanych na etapie podpisywania deklaracji uczestnictwa

          8. Uczestnik zobowiązany jest do postępowania zgodnie z regulaminami i podpisanymi umowami. Niestosowanie się do zasad może skutkować skreśleniem uczestnika z projektu oraz koniecznością zwrotu przyznanego wsparcia finansowego.

          9. Każdy uczestnik ma prawo do:

          a) nieodpłatnego udziału w zajęciach przygotowawczych do wyjazdu do Włoch

          b) nieodpłatnego udziału w 7-dniowym wyjeździe do szkoły we Włoszech

          c) nieodpłatnego zakwaterowania i wyżywienia podczas pobytu we Włoszech

          d) nieodpłatnego transportu do miejsca mobilności zagranicznej i z powrotem

          e) ubezpieczenia podczas mobilności do Włoch

          f) zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy

          g) otrzymania bezpłatnych materiałów szkoleniowych i innych pomocy dydaktycznych do zajęć

          h) otrzymania certyfikatu/zaświadczenia potwierdzającego uczestnictwo w danej formie wsparcia w ramach projektu

          i) otrzymania informacji w formie pisemnej zawierającej wszystkie niezbędne informacje o projekcie, warunkach uczestnictwa w projekcie, wymaganych dokumentach

           

          9

          Postanowienia końcowe

          1. Uczestnik projektu ponosi odpowiedzialność za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą.

          2. W przypadkach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyzję podejmuje Dyrektor szkoły.

          3. Regulamin obowiązuje w okresie trwania projektu.