• DYSKOTEKA ANDRZEJKOWA

            W dniu 24 XI Samorząd Uczniowski zorganizował dyskotekę andrzejkową dla klas 4-8.

            Czas dyskoteki upłynął we wspaniałej atmosferze. Imprezę uatrakcyjniły wróżby przygotowane przez uczniów naszej szkoły, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Miłośnicy tańca świetnie bawili się w rytmach ulubionych melodii na sali gimnastycznej.

            Serdecznie dziękujemy wszystkim rodzicom, którzy włączyli  się w organizacje dyskoteki poprzez upieczenie ciast i ciasteczek.

          • Dzień Tolerancji

            16 listopada na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Tolerancji, ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 12 grudnia 1995 roku, z inicjatywy UNESCO.

            W naszej szkole, w każdej klasie, wychowawcy przeprowadzili pogadankę na temat tolerancji pod hasłem: „Każdy inny, wszyscy równi” oraz zaprezentowali krótkie filmy przybliżające dzieciom to pojęcie. Każda klasa wykonała serduszka, na których wypisane były hasła przypominające, że każdy człowiek zasługuje na szacunek i akceptację, bez względu na pochodzenie, kulturę czy religię. Prace uczniów można było podziwiać przy pucharach.

            Pamiętajmy - TOLERANCJA to szacunek dla wolności innych ludzi, ich myśli i opinii oraz sposobu życia.

            Szanujmy się nawzajem.

            „Tolerancja to szacunek, akceptacja i uznanie bogactwa różnorodności kultur na świecie, naszych form wyrazu i sposobów na bycie człowiekiem. Sprzyja jej wiedza, otwartość, komunikowanie się oraz wolność słowa, sumienia i wiary. Tolerancja jest harmonią w różnorodności. To nie tylko moralny obowiązek, ale także prawny i polityczny warunek. Tolerancja – wartość, która czyni możliwym pokój – przyczynia się do zastąpienia kultury wojny kulturą pokoju”.

          • Warsztaty "Pierwsza pomoc"

            W dniach 10 i 16 listopada 2022 roku uczniowie klas 7a i 7b uczestniczyli w warsztatach medycznych. Podczas warsztatów uczniowie uczyli się wzywać pomoc, oceniać stan poszkodowanego i praktykowali resuscytację krążeniowo - oddechową przy pomocy fantomów.

          • POWER - Polacy we Włoszech, Włosi w Polsce

            Późnym wieczorem w sobotę 12 listopada druga grupa uczestników projektu POWER wróciła z tygodniowego pobytu w słonecznej Italii. Uczniowie, którzy pojechali do Rzymu mają za sobą czas bardzo dużej aktywności. Każdego dnia pokonywali dzielnie po kilkanaście kilometrów. Dzięki temu mogli osobiście zobaczyć najważniejsze zabytki Rzymu i okolic. W tych podróżach po Wiecznym Mieście towarzyszyły im ich włoscy rówieśnicy z Instituto Comprensivo de Giovanni Cagliero. W przełamaniu początkowej tremy i niepewności pomogły liczne działania tj. wspólne zatańczenie poloneza i belgijki, przedstawienie siebie nawzajem, swoich szkół i zasad tam funkcjonujących. Wszyscy uczniowie, zarówno polscy jak i włoscy, bardzo szybko się ze sobą zaprzyjaźnili i chętnie uczestniczyli w każdej aktywności, a nierzadko samodzielnie rozszerzając zaproponowane działania.

            Podczas pobytu dzieci uczyły się od siebie nawzajem poprzez prezentowanie swojej kultury np. przedstawiały legendę o Warsie i Sawie oraz o powstaniu Rzymu. W trakcie zwiedzania zabytków m.in. Katakumb św. Kaliksta, Koloseum, Forum Romanum, Panteonu, Watykanu czy fontanny di Trevi wymieniały się spostrzeżeniami i ciekawostkami historycznymi. Dzięki temu uczniowie rozwinęli swoje kompetencje językowe i poszerzyli swoją wiedzę o kulturze włoskiej, architekturze i języku włoskim. Jednocześnie podczas swojej podróży szukaliśmy polskich akcentów w Rzymie. Podążyliśmy śladami Henryka Sienkiewicza, Adama Mickiewicza, Czesława Miłosza, Jana Pawła II oraz Stanisława Kostki. W trakcie intensywnego zwiedzania nasi uczniowie mogli skosztować tradycyjnych potraw i deserów włoskich. Każdy zawsze z wielką ochotą próbował wszystkich włoskich przysmaków. Jednak prawdziwa włoska pizza i lody były numerem jeden na naszej kulinarnej mapie Rzymu. Każdy uczeń wracał do domu z bagażem wspaniałych doświadczeń i na pewno będziemy wspominać ten wyjazd jako bardzo ciekawe i niezapomniane wydarzenie.

          • Podsumowanie konkursu fotograficznego „Szkoła w barwach jesieni” w klasach 0-3

            Bardzo serdecznie dziękujemy uczniom klas 0-3, którzy poświęcili czas i energię, aby wykonać i przekazać zdjęcia na szkolny konkurs fotograficzny „Szkoła w barwach jesieni”, organizowany w ramach obchodów 60-lecia SP 4.

            Wysoki poziom wykonanych fotografii sprawił, że po raz kolejny jury miało nie lada problem, aby wytypować zwycięzców w poszczególnych kategoriach.

            Po długich i  burzliwych naradach wreszcie udało się ustalić werdykt.

            Miejsce pierwsze zdobyli : Zalewski Aleksander z klasy 3c i Tarczałowicz Alicja z klasy 3b.

            Miejsce drugie uzyskali: Zalewski Antoni z klasy 3c i Kłopotek Maciej z klasy 3c.

            Miejsce trzecie zajęła Tarczałowicz Gabriela z  klasy 0a.

            Nagrodę specjalną otrzymała Anna Król z klasy 2c.

            Biorąc pod uwagę to, że uczestnicy konkursu są najczęściej początkującymi amatorami, jury nie brało pod uwagę technicznej jakości przekazanych fotografii. Liczyły się szczerość i autentyzm fotografowanych scen.

            Organizatorzy jeszcze raz serdecznie dziękują wszystkim uczestnikom konkursu. Gratulują nagrodzonym i zapraszają do udziału w następnych edycjach zmagań fotograficznych.

          • Pasowanie na Czytelnika Biblioteki Szkolnej

            Pasowanie na Czytelnika Biblioteki Szkolnej, to wyjątkowe wydarzenie w życiu każdego pierwszoklasisty. W tym dniu następuje oficjalne przyjęcie najmłodszych uczniów do grona czytelników biblioteki. Głównym celem uroczystości jest zachęcenie dzieci do korzystania z biblioteki szkolnej i rozwijanie umiejętności czytania. 

            Pasowanie na czytelnika w naszej szkole miało miejsce 7 i 9 listopada. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach bibliotecznych "Moja pierwsza wizyta w bibliotece szkolnej", podczas których zapoznali się z regulaminem biblioteki szkolnej i z jej księgozbiorem. Dzieci dowiedziały się, jak należy dbać o książki i czego nie wolno robić czytając książki. 

              Po takim wprowadzeniu, uczniowie klas pierwszych w skupieniu i z powagą uroczyście przyrzekali, że będą kochać książki i szanować je, korzystać z ich mądrości i sumiennie wypełniać obowiązki czytelnika. Na zakończenie spotkania dzieci otrzymały upominki książkowe.

            Nauczyciele bibliotekarze

          • Apel z okazji Święta Niepodległości - klasy IV-VIII

            W 104 rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości społeczność szkolna SP4 uczciła uroczystym apelem, który odbył się 10 listopada 2022 r.. Apel przygotowali uczniowie klas 7a i 7b pod okiem swoich wychowawczyń p. Moniki Poćwierz i p. Marioli Adamus. Podczas występu uczniowie zaprezentowali liczne patriotyczne wiersze i utwory muzyczne poświęcone tematyce związanej ze Świętem Niepodległości, a także przypomnieli, w krótkim rysie historycznym, drogę naszych rodaków do wolnej  Polski.

          • Apel "Narodowe Święto Niepodległości" dla klas I-III

            Jeszcze Polska nie zginęła...- słowa hymnu rozbrzmiewały w naszej szkole.

            Dzień 9 listopada był wyjątkowy! W budynku wśród klas młodszych zapanował prawdziwie patriotyczny nastrój. Szkolna sala gimnastyczna przybrała biało- czerwone kolory. Wszystko to za sprawą Narodowego Święta Niepodległości, które obchodzimy 11 listopada. Z tej okazji dzieci z klasy III a, III b, III c i III d przygotowały uroczysty apel, pod okiem swoich wychowawczyń p. Agaty Chmielińskiej, p. Jolanty Radzikowskiej, p. Elżbiety Kuśmierczyk-Szczygielskiej oraz Aleksandry Sosnowskiej. Młodzi Polacy z wielkim zaangażowaniem zaśpiewali  dwie zwrotki  hymnu państwowego. Klasy III przygotowały scenariusz słowno- muzyczny  z wykorzystaniem pieśni "O mój rozmarynie", "Białe róże",  "Co to jest niepodległość", "Przybyli ułani pod okienko",  "Szara Piechota",  "My Pierwsza Brygada", "Ojczyzna", "Jest takie miejsce", "Wojenko, wojenko". Dzięki ogromnemu zaangażowaniu całej społeczności klas trzecich ten dzień będziemy jeszcze długo pamiętać.

          • POWER - Polacy we Włoszech, Włosi w Polsce

            Pierwsza grupa uczestników projektu POWER Polacy we Włoszech, Włosi w Polsce zakończyła swój pobyt w Rzymie i w minioną sobotę (29.10) wróciła do Warszawy.

            Tydzień w gorącej Italii minął niezwykle szybko, a to wszystko za sprawą licznych atrakcji i zadań, z którymi przyszło nam się zmierzyć. Nie tylko intensywnie zwiedzaliśmy Wieczne Miasto (m.in. Koloseum, Forum Romanum, Piazza di Spagna, Piazza San Pietro, Katakumby św. Kaliksta), antyczną Ostię oraz Villę d'Este w Tivoli, ale również podejmowaliśmy różnego rodzaju wyzwania wynikające z założeń projektu. Przede wszystkim poszukiwaliśmy śladów słynnych Polaków i polskiej kultury w Rzymie (m.in. znaleźliśmy wizerunek Czarnej Madonny w Bazylice św. Jana na Lateranie oraz popiersie Henryna Sienkiewicza w kościele Domine Quo Vadis przy Via Appia Antica). W trakcie zajęć we włoskiej szkole zaznajamialiśmy nowych przyjaciół z naszą kulturą. Wśród licznych działań znalazły się: nauka poloneza, próby wspólnego recytowania poezji Wisławy Szymborskiej, ćwiczenia łamańców językowych oraz wyszukiwanie w języku polskim zapożyczeń z języka włoskiego. Przedstawiliśmy również naszą interpretację legendy o Warsie i Sawie, a Włosi odwdzięczyli się prezentacją mitu o założeniu Rzymu, czyli mitu o Romulusie i Remusie. Choć miniony tydzień był dla naszych organizmów nie lada wyzwaniem, niecodziennie pokonujemy przecież pieszo kilkunastokilometrowe trasy, to doświadczenia spędzonych w Rzymie dni na długo pozostaną w naszej pamięci. Cicho liczymy również na szybki powrót do stolicy słonecznej Italii. Na szczęście istnieje spora szansa, że nasze marzenie się spełni - podobno wszystkie drogi prowadzą do Rzymu