• Międzynarodowa mobilność

14 maja 2023

Pierwszy dzień wyjazdu w ramach Erasmus+ za nami!

Dziś dzień, w którym zapoznaliśmy się z naszymi host families, u których spędzimy caly tydzień. Czas na integrację, wspólny posiłek, dlugie rozmowy, a takźe wyjście na lody🍦🍕👨‍👩‍👧‍👦

A jutro- nowa szkoła i spotkanie ze wszystkimi narodami biorącymi udzial w projekcie!

• 15 maja 2023

Nasza Erasmusowa grupa została wspaniale przywitana przez szkolną orkiestrę Istituto Comprensivo Carducco Paolillo złożoną z uczniów i nauczycieli tej szkoły.

Nasi uczniowie własnie biorą udział w zajęciach na sali gimnastycznej 🙂

• 16 maja 2023

Pozdrowienia z Włoch! Wtorkowy poranek przywitał nas nieśmiało wyłaniajacym się zza chmur Słońcem. To dobry znak, po wczorajszym ulewnym deszczu. Dzień szkolny uczniowie rozpoczęli od poznania topografii szkoły, a następnie przeszliśmy na pierwsze warsztaty tego dnia. Stworzyliśmy wspólnie z wloskimi uczniami grę sprawdzającą wiedzę o konstytucji Polski, Włoch, Rumunii i Turcji.

Po lunchu i chwili włoskiej siesty wróciliśmy do pracy. Tym razem czekało nas nie lada wyzwanie - stworzenie konstytucji Erasmusa+!

Jutro czeka nas szkolny festiwal! Trzymajcie kciuki za dobrą pogodę!

• 17 maja 2023

W środę w szkole, która nas gości odbywał się włoski festiwal regionalny, w którego przygotowaniu oraz w samych uroczystościach wzięliśmy udział. Wczoraj natomiast czekala nas wczesna pobudka, ponieważ wybraliśmy się w podróż do Umbra Foresto, co w tłumaczeniu na język polski znaczy ciemny las! I faktycznie, poczuliśmy się tam dość mrocznie, baśniowo, co na pewno wzmogła mgła która spływała z gór kilkukrotnie. Po leśnym spacerze zmieniliśmy środek transportu na cztery koła, a dokładniej samochody terenowe. Przejechaliśmy przez kaniony i wąwozy, do których dostęp jest utrudniony, a nawet niemożliwy. Przewodnik opowiedział nam niesamowite rzeczy dotyczące geologii tego regionu. Dzień zakończyliśmy wspólną kolacją dla wszystkich uczestników projektu.

Dziś czeka nas dzień trasferowy do Bari, ale pamiętajcie, że to jeszcze nie koniec naszej podróży!

• 18 maja 2023

Ostatnie włoskie chwile! Wczorajszy dzien rozpoczeliśmy jednak od spotkania z delegatem urzędu miasta Cerignola od spraw oświaty i kultury. W szkole zakonczyliśmy projekt poprzez wręczenie wszystkim uczestnikom certyfikatów oraz wspólnym lunchem. Późnym popoludniem, po pożegnaniu z rodzinami, które wspierały nas przez ostatni tydzień, wyruszyliśmy w kierunku Bari, w którym spędzimy weekend. Co za piekne miasto!

Dziś wyruszyliśmy ba niesamowitą wycieczkę do miasta Matera, które jest miastem wykutym w skale wapiennej. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem wyglądu domów, rozwiązań i warunków, w ktorych mieszkańcy tego miasta żyli do lat 50 ubiegłego wieku!

Dzień zakończyliśmy ostatnimi włoskimi lodami, pamiątkami i oczywiście pizzą!