• Cisza! Trwa nagranie podcastu.

            The Key to Reading, czyli Klucz do Czytania, to kolejny projekt w ramach Erasmus+, w którym bierze udział nasza szkoła. W piątek 21 kwietnia trzynastu zakwalifikowanych do drugiego etapu projektu uczniów, dzięki uprzejmości pana Marcina Witkowskiego ze Studia Inżynierska, w serdecznej i przyjaznej atmosferze nagrało opracowane przez siebie podcasty.

            Czas poświęcony na przygotowania (pod bacznym okiem opiekunek grup) przyniósł wymierne efekty w postaci sprawnie przeprowadzonych rozmów okraszonych żartami i salwami śmiechu. Do studia, razem z prowadzącymi, pojchali również zaproszeni goście...

            Efekty ciężkiej, ale bardzo satysfakcjonujacej pracy zostaną udostępnione już niedługo...

            Tymczasem zapraszamy na fotorelację.

            Studio Inżynierska serdecznie dziękujemy za przyjazną, jedyną w swoim rodzaju, atmosferę podczas nagrań i poświęcony nam czas!

          • Akcja "Żonkile"

            19 kwietnia przypada 80. rocznica wybuchu powstania w getcie warszawskim – największego zbrojnego zrywu Żydów podczas II wojny światowej, a zarazem pierwszego powstania miejskiego w okupowanej Europie.

            Nasza społeczność po raz pierwszy bierze udział w akcji społeczno-edukacyjnej "Żonkile", którą organizuje Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Nasi uczniowie zapoznają się z symbolem żonkila, który od 80 lat jest wspomnieniem wybuchu powstania w getcie warszawskim.

          • Rowerowy Maj w SP4

            Drodzy Rodzice i Opiekunowie,

            serdecznie zapraszamy do aktywnego włączenia się w tegoroczną edycję kampanii społeczno-edukacyjnej Rowerowy Maj. Zasady udziału w kampanii są proste: przez cały maj zachęcamy uczniów szkół podstawowych, aby codziennie docierali do swoich placówek w sposób aktywny – na rowerze lub hulajnodze (z wyłączeniem hulajnóg elektrycznych). Zakładamy, że dystans, który mają przejechać uczniowie to co najmniej 500 metrów. Może to być dla rodziców idealna okazja, by zostawić samochód w garażu i pokonać aktywnie z dzieckiem całą drogę lub przynajmniej jej część (gdy odległość nie pozwala na całkowitą rezygnację z „4 kółek”).

            W zamian za aktywną podróż uczestnicy otrzymują dwie naklejki: jedną do rowerowego dzienniczka, drugą na wspólny plakat. Najaktywniejsze klasy nagradzamy w formie wycieczek lub warsztatów. Aktywni uczestnicy także są wyróżniani – otrzymują zniżki i darmowe wejściówki do partnerujących kampanii centrów rozrywki i edukacji. Z każdej indywidualnej nagrody ufundowanej przez Partnera można skorzystać 1 raz – zasady realizacji nagród są opisane w dzienniczku oraz na stronie internetowej:http://rowerowymaj.eu/warszawa-2023/.

            W czerwcu planowany jest piknik w zielonej przestrzeni Parku im. Z. Herberta na Bielanach, gdzie po wspólnym przejeździe rowerowym oficjalnie zakończymy kampanię, wręczymy dyplomy i puchary dla najaktywniejszych warszawskich placówek oraz zapewnimy liczne atrakcje dla najmłodszych.

            Rowerowy Maj to nie tylko nagrody. Kampania wpływa przede wszystkim na kształtowanie pozytywnych nawyków transportowych, promuje zdrowy styl życia, wspiera samodzielność dzieci, zasady zdrowej rywalizacji i gry "fair play". Każda rowerowa aktywność zwiększa szansę na zdobycie nagrody indywidualnej, jak i klasowej. Dążenie do wspólnego celu zacieśnia relacje między uczniami, wzmacnia koleżeństwo i umiejętności pracy zespołowej.

            Rowerowy Maj to też idealne wydarzenie, by rozwinąć szkolny wolontariat - Niezbednik_Wolontariusza.pdf. Zachęcamy starszych uczniów, ale też Państwa, do działań na rzecz szkolnej społeczności i budowania sieci bezinteresownego wsparcia zarówno na okoliczność majowej kampanii, jak i wszystkie inne szkolne wydarzenia.

            Aby dzieci mogły aktywnie i bezpiecznie uczestniczyć w Rowerowym Maju, konieczne jest ich właściwe przygotowanie oraz wspieranie ich zaangażowania. Rola rodziców/opiekunów jest więc kluczowa w powodzeniu kampanii. To na Was spoczywa decyzja o uczestnictwie, ale również właściwe przygotowanie dzieci i sprzętu. Sprawny jednoślad, wspólne wybranie najbezpieczniejszej drogi do szkoły i przejechanie trasy, omówienie zasad uczestnictwa w ruchu drogowym, to podstawa. Niemniej ważna jest sama postawa dorosłych. Warto przynajmniej podczas kampanii zamienić samochód na rower i towarzyszyć dziecku w drodze do szkoły, czy samemu wybrać aktywne formy przejazdu do pracy – najlepiej, gdy przykład idzie z góry, a nawyki transportowe kształtują się u dzieci przez modelowanie.

            Zachęcamy do zapoznania się z Informatorem dla rodzica aktywnego dziecka, który opracowaliśmy dla Państwa Informator_Rodzica_RM_2023.pdf, by między innymi odświeżyć wiedzę dotyczącą obowiązujących przepisów prawa w zakresie poruszania się najmłodszych w ruchu drogowym i podpowiedzieć kilka rozwiązań użytecznych w trakcie trwania kampanii i w codziennych, głównie rowerowych aktywnościach.

            Zachęcamy także do zapoznania się regulaminem kampanii:Regulamin_kampanii_Rowerowy_Maj_2023.pdf. Klauzula_informacyjna_dot._przetwarzania_danych_osobowych.pdf

            Liczymy na Państwa zaangażowanie i życzymy pięknego, aktywnego Rowerowego Maja.

             

            Wersja ukraińska:

            Informator_Rodzica_RM_2023_ukr.pdf 

            Regulamin_kampanii_Rowerowy_Maj_2023_w_Warszawie_-_wersja_ukrainska.pdf 

            Klauzula_informacyjna_dot._przetwarzania_danych_osobowych.pdf

             

          • Międzynarodowy Dzień Teatru

            W naszej szkole 4.04.2023 r. świętowaliśmy Międzynarodowy Dzień Teatru.

            Wszyscy uczniowie, którzy postanowili zagrać dziś wybrane przez siebie role na szkolnej scenie, byli zwolnieni z odpytywania i niezapowiedzianych kartkówek na wszystkich przedmiotach. Po Czwórce kręciło się wiele bajkowych postaci...

            Kto zgadnie, jakich mieliśmy gości?

          • III Dzień Przedsiębiorczości

            1 kwietnia w godzinach 10:00-12:00 odbył się w naszej szkole Dzień Przedsiębiorczości, który zorganizowała Rada Rodziców przy współpracy z Samorządem Uczniowskim.

            Przedsięwzięcie cieszyło się dużym zainteresowaniem, a młodzi przedsiębiorcy zdobywali nowe, nieznane dotąd doświadczenia. Wielu młodym handlowcom towarzyszyli zaangażowani rodzice.

            To była rozwijająca przygoda. Wszystkim uczestnikom dziękujemy za obecność, a organizatorom i pomocnym nauczycielom za realne wsparcie możliwości rozwoju kompetencji młodzieży szkolnej.

          • Projekt badawczy "Dziecięca Przyjaźń"

            W szkole kontynuując współpracę z Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego rozpoczynamy nowy projekt badawczy, finansowane przez Narodowe Centrum Nauki.

            Do uczestnictwa  w projekcie zaproszone zostały dzieci z klas pierwszych, w których uczą się uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego oraz ich nauczycieli. Badanie będzie dotyczyć przyjaźni między dziećmi z i bez niepełnosprawności oraz czynników na nie wpływających. W badaniach analizowane będą zagadnienia dotyczące cech dzieci bez niepełnosprawności i ich znaczenie dla nawiązywania przyjaźni z dziećmi z niepełnosprawnością. Zagadnienie to dotychczas w badaniach naukowych właściwie nie było podejmowane, a jest ono niezwykle ważne dla praktyki edukacyjnej.

            Badanie będzie obejmowało uczniów klas I-III (badanie podłużne –zaczynamy badanie, gdy dzieci są w I klasie, a kończymy, gdy są w klasie III), ich nauczycieli i rodziców. W badaniu wykorzystane będą testy, kwestionariusze i obserwację uczniów (które będą dotyczyły interakcji między dziećmi).

            Liczymy, że wyniki tych badań wpłyną pozytywnie  na jakość edukacji dzieci.

          • Przywitaliśmy wiosnę!

            Dziś w naszej szkole witaliśmy wiosnę. Klasa 4a i 4b przygotowały apel z okazji pierwszego dnia wiosny, w którym przybliżyli nam skąd pochodzi tradycja świętowania tego dnia. Przedstawiciele klas IV-VIII zaprezentowali się podczas pokazu mody wiosennej. 

            Stroje wiosenne swoją kreatywnością i wykonaniem wzbudziły gromkie brawa zgromadzonej publiczności. 

            Podczas apelu zostały rozdane nagrody w szkolnym konkursie "Z życia Szkoły Jubilatki". Gratulujemy zwycięzcom!

          • Koszykarki zdobyły Mistrzostwo Warszawy!

            Od 7 do 16 marca trwała rywalizacja w finałach LVI Warszawskiej Olimpiady Młodzieży w koszykówce dziewcząt. Do rozgrywek przystąpiło 17 reprezentacji z poszczególnych dzielnic, a zawody odbyły się halach sportowych w SP 360 oraz LO 56 w Dzielnicy Ursus. 

            Mistrzyniami m.st. Warszawy w koszykówce dziewcząt zostały uczennice SP nr 4  z klasy 8f o profilu koszykarskim.

            W tych zawodach dziewczyny pokazały swoje niezwykłe umiejętności, broniąc tytułu mistrza z poprzedniego roku.

            Reprezentacja SP nr 4:

            Maja Burda(kapitan zespołu)

            Natalia Bauer

            Maja Filipek

            Zofia Jaroń

            Zofia Miłkowska

            Alicja Paradecka

            Daria Pyzik

            Wiktoria Stępień

            Jagoda Szymańska

            Maja Tkacz


            Trener: Małgorzata Boniowska

             

            Gratulujemy i życzymy dalszych wspaniałych osiągnięć!

          • Nasi chłopcy Mistrzami Dzielnicy Ursus w siatkówce

            Reprezentacja SP4 złożona z uczniów klasy 8f o profilu siatkarskim Mistrzem Dzielnicy Ursus w siatkówce chłopców w kategorii wiekowej młodzież. Chłopcy wygrali pewnie 2-0 w każdym z trzech spotkań, zasłużenie zdobywając złoty medal. Dodatkowo MVP turnieju został wybrany Krystian Piec.

            Skład:

            Krystian Piec

            Janek Pączek

            Tymek Płatek

            Patryk Bartosiński

            Marcel Makowski

            Adam Kuźniak

            Oskar Glaser

            Grzegorz Kiezik

            Krystian Serafin

            Łukasz Grajewski

            Trener: Piotr Gruszka

             

            Już od poniedziałku 20 marca chłopaki rozpoczną walkę o obronę tytułu Mistrza Warszawy z poprzedniego roku.

          • Informacja dotycząca utworzenia w roku szkolnym 2023/2024 klasy czwartej – matematycznej

            Uczniowie do klasy matematycznej będą zakwalifikowani na podstawie wyniku testu kompetencji i zdolności matematycznych. Uczniowie, którzy posiadają opinię Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w sprawie udzielenia zezwolenia na indywidualny program nauki matematyki, mają pierwszeństwo w przyjęciu do klasy matematycznej, ale nie są zwolnieni z pisania testu. W klasie tej matematyka będzie realizowana w wymiarze 6 godzin tygodniowo. Dodatkowa godzina pozwoli uczniom na głębsze poznanie treści programowych przewidzianych dla danego poziomu edukacji, a także na rozwiązywanie większej ilości zadań niestandardowych, czy też konkursowych. Oprócz podręcznika i zeszytu ćwiczeń uczniowie będą pracować w oparciu o zbiór zadań i dodatkowe materiały przygotowane przez nauczyciela. Od dzieci przyjętych do klasy matematycznej wymagane będą pracowitość, obowiązkowość i systematyczność.

            Test diagnozujący predyspozycje uczniów pod kątem uzdolnień matematycznych będzie przeprowadzony wg harmonogramu.

             

             

            Harmonogram rekrutacji : 

            • 13 - 17 marca  2023 r. - nauczyciel koordynujący rekrutację przeprowadzi testy w klasach 3 uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 w Warszawie;
            • 20 marca 2023 r. - godzina 14.30 - przeprowadzenie testów dla uczniów chętnych spoza szkoły; 
            • 23 - 24 marca 2023 r.  - przekazanie informacji rodzicom o zakwalifikowaniu się ucznia do klasy matematycznej;
            • 27 - 28 marca 2023 r. - ostateczny termin złożenia potwierdzenia woli zapisu dziecka do klasy matematycznej;
            • 31 marca 2023 r. - ogłoszenie ostatecznej listy uczniów zakwalifikowanych.

            Uwaga:  Rodzice uczniów spoza szkoły zainteresowanych klasą matematyczną, proszeni są o wcześniejsze zapisanie dziecka na test za pomocą                                                            e-mail: sekretariat@sp4.warszawa.pl do dnia 17 marca (włącznie). W wiadomości prosimy o podanie: imię i nazwisko ucznia oraz kontakt do opiekuna prawnego.

            Osoba odpowiedzialna za rekrutację:

            nauczyciel matematyki: Edyta Deca

            W przypadku pytań prosimy o kontakt za pośrednictwem dziennika Librus lub drogą elektroniczną e-mail: edyta.deca.math@gmail.com

          • Podsumowanie ogólnopolskiej akcji logopedycznej "Słowotwórcy"

            Nasza szkoła jest współorganizatorem ogólnopolskiej akcji logopoedycznej "Słowotwórcy", której jedną z pomysłodawczyń i realizatorek była logopedka p. Agnieszka Tarczyńska-Płatek.

             

            Film z pracami uczniów naszej szkoły: Slowotworcy_z_SP4_4.mp4

            Uczestnicy akcji mieli zrealizować jedno z dwóch przewidzianych działań:

            1. Superpozycja – stworzenie nowego słowa. Dziecko na podstawie połączenia fragmentów bądź całości dwóch/ trzech słów stworzy neologizm (nowe słowo) i przedstawi w formie pracy plastycznej.
            2. Ulubione logopedyczne słowo i stworzenie sieci skojarzeń do niego w formie ilustracji.

            Do udziału w akcji zgłosiło się 104 placówki z kraju. Prace i sprawozdania przesłało 56 placówek.

            Gratulujemy wszystkim uczestnikom kreatywności i zaangażowania!

          • Perspektywy 2023

            W piątek 10 marca, rozpocznie się XXXIX Międzynarodowy Salon Edukacyjny Perspektywy 2023.

            W centrum wystawienniczym EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie czekają na 8-klasistów:

            • szkoły z Mazowsza,
            • wszystko o egzaminie 8-klasisty (prezentacje ekspertów Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie z poszczególnych przedmiotów).

            Wstęp do części targowej nie wymaga rejestracji, natomiast jest ona konieczna jeśli uczniowie zechcą wziąć udział w specjalnie przygotowanych dla nich prezentacjach, dotyczących egzaminu. 

            Ze względów bezpieczeństwa (sale nie mogą być przepełnione) na spotkania będą wpuszczani tylko uczestnicy zarejestrowani.

            Zapraszamy do rejestracji salon.perspektywy.pl(otwiera się w nowej karcie).

            • Wstęp bezpłatny
            • dostępne w godzinach 9:00 – 16:00

            https://salon.perspektywy.pl/2023/